صباح - وكلمات بعض اغانيها




اعلنت الحب عليك
طب بس استنى عليا .. يابو قلب بيلعب بيا
كلها كم يوم وتجيني .. وتسلم قلبك ليا
والرايه البيضا في إيديك .. والشوق سهران في عينيك
انا اصلي خلاص يا حبيبي .. اعلنت الحب عليك
تقابلني وتمشي في حالك .. تعمل مش واخد بالك
قال يعني ماتعرفنيش .. ولا قلبك ماصادفنيش
كل ده مايخوفنيش .. اعمل يا قمر مابدالك ..
راح اسيبك انا للشوق .. هايجيبك هنا بالزوء
ما انا اصلي يا حبيبي .. اعلنت الحب عليك
في الحب هادوبك .. بالحب هاتوهك
واخلي حتى ناري .. تحلو وتعجبك ..
وبصبري عليك هاتيجي .. لو حتى في القمر
وتقولي فاض حنيني .. وتعبت من السهر
والقلب اسلمك .. آه .. والقلب اسلمك
راح اسيبك انا للشوق .. هايجيبك هنا بالزوء
ما انا اصلي يا حبيبي .. اعلنت الحب عليك

الحلو ليه تقلان
الحلو ليه تقلان اوي .. تقلان اوي
باين عليه زعلان اوي .. زعلان اوي
تتقل اوي .. تزعل اوي .. انا قلبي بيحبك اوي
يا سيدي رق .. يا روحي ميل .. يا حبيبي ميصحش كده
خلاص عرفنا انك تقيل .. ولحد امتى التقل ده
مش انت بس اللى جميل .. محنا كمان حلوين اوي ..
تتقل اوي .. تزعل اوي .. انا قلبي بيحبك اوي ..
هو الغرام .. عندك حرام .. معأنه بهجة دنيتك
ولا احنا مش اد المقام .. ولا نستاهلش محبتك
ان كنت خايف من الملام .. متخفش واطمن اوي
تتقل اوي .. تزعل اوي .. انا قلبي بيحبك اوي ..
لوعت قلبي بس ليه .. ده انا عمر قلبي ما لوعك
هو الدلال .. ينفع بايه .. يا حبيبي خليه ينفعك
والحب روح اسأل عليه .. ده حلو وكويس اوي
تتقل اوي .. تزعل اوي .. انا قلبي بيحبك اوي ..

الحليوة فين
الحليوه فين .. ايه جراله يا عين
الحليوه فين .. ايه جراله يا عين
كل ساعة استنى طيفه .. كل يوم اقول هاشوفه
لما فاتت جمعتين .. الحليوه فين
فين جماله اللي واحشني واللي قلبي يميل اليه
كان تملي يفوت يشوفني وكنت بتطمن عليه
كان بيسأل قبل ما اسأل .. كان بيقولي الود اجمل
راح وراح الود فين .. الحليوه فين
فين حبيبي اللى بحبه .. فين هنايا وقسمتي
كان حنانه وعطف قلبه .. كل حظي فى دنيتي
ده الهنا والفرح غابوا .. ليه كده طال احتجابوا
عاللي في حبه امين .. الحليوه فين
يا قمر بص بعينيا .. شوف حبيبي وشوف مكانه
بص له وارجع اليا .. ده انشغالي طال عشانه
لو قريب كلملي قلبه .. لو بعيد حستني قربه
مهما حتفوت السنين .. الحليوه فين

الراجل ده حيجنني
الراجل دة هيجنني .. هيجنني
طير مفاتيح عقلي مني .. هيجنني
يجي رمضان .. وخناقه يزيد .. عايز طباخة سكة حديد
اللحمة 3 أشكال .. و طيور بجنيه و ريال
ويوماتي رز ومكرونة .. وكنافة باللوز وعلب تونة
غير السلطات .. والمحشيات .. والمشويات .. والحلويات
وإن قلت ياخويا الأكل كتير .. الاكل كتير
وبلاش بعزقة و بلاش تبذير .. وبلاش تبذير
يصرخ و يقول:
ياخواتي صايم و راجل شقيان
و مراتي عايزة تجوعني حتى في رمضان
دي مصيبة إيه دي؟
يا عالم فهموه رمضان ماعمروش قال كده
رمضان قال إحمدوه والحمد مش بالشكل ده
لراجل دة هيجنني
المجوَّز الله يزيدو
ويبعتلو اللي بريدو
وااللي بدو يتجوَّز
يوقف ويرفع إيدو
الجازة حلوة يا عشاق
وفرحة للقلب المشتاق
العزوبية ما بتنطاق
ما في أعزب يتفيدو
الله يخليلي أحبابي
ويفرَّحني بأصحابي
الليلة عيد العزابي
والمجوَّز بكرة عيدو
من عسل الحب الطيِّب
كل وتهنَّى آه يا حبيِّب
فرِّح قلبك آه يا هيِّب
كاسك بالفرحة زيدو

حلو يا حلو رمضان كريم يا حلو
حل الكيس و ادينا بقشيش
لا نروح منجيش يا حلو
لياليك الحلوة الزينة عالجمهورية هلوا
حلو يا حلو رمضان كريم يا حلو
حل الكيس و ادينا بقشيش
يا نروح منجيش يا حلو

عادت و بلادي بتروي سعادة
و ايات المجد شموع منئاده
و الراية فوق قنالي منورة الليالي
و ارضنا الحبيبة مفيهاش ايد غريبة
و المجد للعروبة طول السنين يا حلو
حلو يا حلو رمضان كريم يا حلو
حل الكيس و ادينا بقشيش
لا نروح منجيش يا حلو

عادت و بلادي الغالية بقت حاجه تانية
بتقول الكلمة ترن فكل الدنيا
و فكل يوم جهادنا بتزيد انوار بلادنا
و ارضنا الحبيبة مفيهاش ايد غريبه
و المجد للعروبة طول السنين يا حلو
حلو يا حلو رمضان كريم يا حلو
حل الكيس و ادينا بقشيش
لا نروح منجيش يا حلو

عقبال ما تجينا ... يا رمضان
في العام الجاي... يا رمضان
و نغني معاك علي دق الطبله و صوت الناي
يا روضه للعبادة الخير معاك زياده
دي ارضنا الحبيبة مفيهاش ايد غريبة
و المجد للعروبة طول السنين يا حلو
حلو يا حلو رمضان كريم يا حلو
حل الكيس و ادينا بقشيش
لا نروح منجيش يا حلو
لياليك الحلوة الزينة عالجمهورية هلوا
يانا يان
يانا يانا
فى حبيبي اموت انا فى حبيبى
اموت انا بلهيبي يا عذابي وحبيبي
وحبيبي ما داري بي
وعلشانه اموت انا
يا نا يانا يا تعبني يانا يانا يا سايبني
للعذاب يسهر عليا والسهر يتسلى بيا
لو صحيح مش داري بيا ليه بتتلفت عليا
واما بتقابلك عنيا ليه بتهرب من عنيا
اموت انا بلهيبي يا عذابي وحبيبي
وحبيبي ما داري بي
وعلشانه اموت انا
يا نا يانا يا تعبني يانا يانا يا سايبني
للعذاب يسهر عليا والسهر يتسلى بيا
لو صحيح مش داري بيا ليه بتتلفت عليا
واما بتقابلك عنيا ليه بتهرب من عنيا
اموت انا بلهيبي يا عذابي وحبيبي
وحبيبي ما داري بي
وعلشانه اموت انا
لو تشرق او تغرب مهما بتعد راح تقرب
راح تجرب ناري ديه يا جميل تصعب عليا
نار تخلي التلج يغلي راح تصرخ منها قبلي
واللى هينجيك عنيا يا جميل تصعب عليا
اموت انا بلهيبي يا عذابي وحبيبي
وحبيبي ما داري بي
وعلشانه اموت انا
انت خايف من رموشي ما بيجرحوشي
دول حبايبك يا حبيبي ولا خايف حبي ياخدك
بحر تغرق فيه لوحدك لا ده انا معاك يا حبيبي
ولا اقولك طب وبك غصب عنك راح تحب
ذنبك ايه ذنبك بحبك هو بعد الحب ذنب
وعلشانه اموت انا

يا دلع يا دلع دلع .. وبالحلوين تطلع
روحي حبت روحك .. وقلبي فيك تولع
يا دلع يا دلع دلع
قلبي غير قلبك ما حب .. يلي قلبك اطيب قلب
انت غنيلي عالحب .. وانا بقعد بتسمع
يا دلع يا دلع دلعلا تضيع ولا تضيعني .. دقة قلبك سمعني
وبحبك لا تلوعني .. قلبي من الحب ملوع
يا دلع يا دلع دلعموال :
كل الاحباب بالغرام تدلعوا
وكل القلوب من الفراق توجعوا
ومن يوم ما عيونك حاكوني
بالوما وبعدن عبوني فيك عم يطلعوامغروم بحسنك مغروم .. لا تخليلي بقلبي هموم
يا تسلملي شو مهضوم .. وشو بيلبقلك تدلع
يا دلع يا دلع دلع
قال ايه بيحب .. قال ايه له قلب
قال بيحب قال .. قال و قلبه مال
قال ايه .. قال ايه .. بيحب قال
عجايب والله منه .. دى حكايتوا تنحكى
حيرنى بعدت عنه .. ليه جاى بيشتكى
اللى ما عمره فى مره نصفنى .. جاى دلوقتى بيستعطفنى
قال ايه بيحب .. قال ايه له قلب
قال بيحب قال .. قال و قلبه مال
قال ايه .. قال ايه .. بيحب قالكام ليلة مالليالى سهرنى وذلنى
يشغلنى وقلبه خالى ودلوقت حبنى
قلبى يحن علية وبيقسى .. وافضل افكر فيه وبينسى
قال ايه بيحب .. قال ايه له قلب
قال بيحب قال .. قال و قلبه مال
قال ايه .. قال ايه .. بيحب قالبيقولى القلب ينسى ينسى جراحه وقسوته
وفاكرنى برضو لسه لسه راح اسمع شكوته
اللى ما عمره فى مره نصفنى .. جاى دلوقتى بيستعطفنى
قال ايه بيحب .. قال ايه له قلب
قال بيحب قال .. قال و قلبه مال
قال ايه .. قال ايه .. بيحب قال
قابلت كتير
فرشوا لي عشاني
الأرض حرير
وشفت كتير
وماشفتش زي
حبيبي أمير
مانيش رايده إلا هو
مافيش فايده إلا هو
في البعد عاشقاه
في القرب عاشقاه
زي العسل
على قلبي هواه
من صغرنا
وإحنا بنبني عشنا مع بعضنا
من حبنا
يتعلم الطير مننا الهوى زينا
وكبرنا والهوى كبر
ولا حد في الدنيا قدر
يفرقنا ولو ليلة
دي قصتنا
قــصــة طويلة
في البعد عاشقاه
في القرب عاشقاه
زي العسل
على قلبي هواه
لو جابوا القمرمن العالي
والنجوم حطوها على شاني
راح أرد وأقول وأنا مالي
ماقدرش أسيب حبيبي الغالي
دا القمر هو حبيبي
والنجوم دي عيون حبيبي
والدنيا دية هيا حبيبي
في البعد عاشقاه
في القرب عاشقاه
زي العسل
على قلبي هواه
بلاش يا قلبي متصدقش افكاري .. ما تمشيش الطريق الصعب
عذاب الحيرة اهون من عذاب ناري .. ومشواري بليل بلا حب
حبيبي الحيره واخذاني ..
في بحر الام ورمياني ..
وخوفي عليك بيبعدني ..
وحبي يردني تاني ..
لدمع العين وحيرة القلب .. لدمع العين وحيرة القلب
تعال يا قلبي نتحاسب .. تعال يا قلبي نتحاسب
آآآه .. آآآه .. آآآه .. آآآه .. آآآه .. آآآه
شو اسمك قللي شو اسمك .. يا شاغل هالناس بحسنك
ان كان قلبك بعدو فاضي .. مشّي معي لعند القاضي
تاكتبلك قلبي بأسمك
شو اسمك قرب وشوشني .. وخلي كلامك ينعشني
وعلكلمه الحلوي عيشني .. يا مصور بعيوني رسمك
ان كان قلبك بعدو فاضي .. مشّي معي لعند القاضي
تاكتبلك قلبي بأسمك
بقلبي لا تفتح تحقيق .. وتجبرني عالماضي فيق
خلي قلبك معي رقيق .. لا تخلي قلبك يسمك
ان كان قلبك بعدو فاضي .. مشّي معي لعند القاضي
تاكتبلك قلبي بأسمكعلى قلبي وحدك غالي .. وغير جمالك ما بيحلالي
يافرحة قلبي ونيالي .. كنو اسمك متل رسمك
ان كان قلبك بعدو فاضي .. مشّي معي لعند القاضي
تاكتبلك قلبي بأسمك
يانا يانا
فى حبيبي اموت انا فى حبيبى
اموت انا بلهيبي يا عذابي وحبيبي
وحبيبي ما داري بي
وعلشانه اموت انا
حقيقي من اجمل ما غنت الست صباح
تسلمي يا مرمر على الموضوع الجميل
و في انتظار المزيد و المزيد من كلمات اغاني شحرورة الوادي
يا ريت يا جميل اغانيها الخفيفة
زي اغنية الاقي زيك فين يا علي اللي غنتها لفريد
و اغنية انا اكرهك اللي عنتها لانور وجدي
و كمان اغنية مسيناكم ماسونا
اجمل تحية ليكي

انا هنا
انا هنا هنا يا ابن الحلال
لا عايزة جاه ولا كتر مال
بحلم بعش املاه انا سعد وهنا
انا هنا يا ابن الحلال
مليت لك الاله عطشان تعالى
عطشان تعالى يا جميل يلا
مليت لك الابريق عطشان تعال
عطشان تعالى والسلامة طريق
انا ورا الشباك .. سهرانة بستناك
علمت قلبي هواك
من قبل ما تجيني ولا اتملاك ..
بحلم بعش املاه انا سعد وهنا
انا هنا يا ابن الحلال ..وان جتني يا مهني ندرن عليا
ندرن عليا العين والنني
ان جيت تدق الباب ندرن عليا
ندرن عليا القلب شيلح حجاب
فرشتلك رمشي .. اخطر عليه وامشي
من شوقي مبنمشي
بستناك حتى العمر مستنيك ..
بحلم بعش املاه انا سعد وهنا
انا هنا يا ابن الحلال ..فى الغيبة انا شيفاك
قلبي انكشف عنه الحجاب ولقاك
فى الغيبة انا شفتك
قلبي شاورلي عليك وعرفاك
انت اسمراني جميل .. لك غية فى المواويل
والقلب لك بيميل
من قبل ما يكون لي نصيب وياك
انا هنا يا ابن الحلال ..
الحلو ليه تقلان اوي .. تقلان اوي
باين عليه زعلان اوي .. زعلان اوي
تتقل اوي .. تزعل اوي .. انا قلبي بيحبك اوي
يا سيدي رق .. يا روحي ميل .. يا حبيبي ميصحش كده
خلاص عرفنا انك تقيل .. ولحد امتى التقل ده
مش انت بس اللى جميل .. محنا كمان حلوين اوي ..
تتقل اوي .. تزعل اوي .. انا قلبي بيحبك اوي
هو الغرام .. عندك حرام .. معأنه بهجة دنيتك
ولا احنا مش اد المقام .. ولا نستاهلش محبتك
ان كنت خايف من الملام .. متخفش واطمن اوي
تتقل اوي .. تزعل اوي .. انا قلبي بيحبك اوي ..
لوعت قلبي بس ليه .. ده انا عمر قلبي ما لوعك
هو الدلال .. ينفع بايه .. يا حبيبي خليه ينفعك
والحب روح اسأل عليه .. ده حلو وكويس اوي
تتقل اوي .. تزعل اوي .. انا قلبي بيحبك اوي ..
انا اكرهك
انا اكرهك
معرفش ليه انا اكرهك
وان جابوا حبل المشنقه
فى رقبتى برضه اكرهك
اكره النسمه اللى اشوفها فايته وانت جمبها
واكره الورده اللى اعرف انك انت تحبها
واكره الشمس اللى اشوفك ماشى حتى فى ضلها
واكره الدنيا لو انت تكون صحيح من اهلها
تصبح على خير وادى النجوم شاهده وسامعه
تصبح على خير
اه واياك ماتصبح ولا توعى
انا اكرهك
انا اكرهك
معرفش ليه انا اكرهك
لو فات خيالك فى عنيه
هكره عنيا عشان خاطرك
وان طال غيابك حواليا
هتدفع حياتى تمن بعدك
وحياتى مين عالم بعذابى
لو خبرك جانى وقالوا ده مات
لااجيب المزيكا على حسابى
وافرق على روحك شربات
شربات شربات شربات
تصبح على خير وادى النجوم شاهده وسامعه
تصبح على خير
اه وياك ماتصبح ولا توعى
انا اكرهك
انا اكرهك
معرفش ليه انا اكرهك
ساعات ساعات
أحب عمري وأعشق الحاجات
أحب كل الناس وأتملى إحساس
وأحس جوايا بميت نغم
ميت نغم يملوا السكات
ساعات
ساعات
ساعات ساعات
أحب عمري وأعشق الحاجات
وساعات ساعات
أحس قد آيه وحيده
واد إيه الكلمه في لساني ما هيش جديده
وقد إيه ما نيش سعيده
ما نيش سعيده
وان النجوم ..
النجوم بعيده
وتقيله خطوة الزمن تقيله دقة الساعات
ساعات ساعات
أحب عمري وأعشق الحاجات
وساعات ساعات
اضحك والعب زي عصفورة ربيع
زي النسيم
زي النسيم ما يعدى وف لحظه يضيع
أضيع
افرح اوى
واضحك اوى اوى
وأحب
وأعشق اليوم اللي فات
ساعات
ساعات
أحب عمري وأعشق الحاجات
وساعات ساعات
غريبه
وغريبه
نفس اللي بيفرحنى ما يفرحني
وغريبه
نفس اللى بيريحني ما يريحني
وأحس إن عمري فات
من غير ما احب عمري واعشق الحاجات
كده ساعات
وكده ساعات
آه
كده ساعات
وكده ساعات
وغريبه غريبه دقة الزمن
وغريبه غريبه لعبة الساعات
ساعات
ساعات
ساعات

Commenti