عبد الحليم حافظ - حاجة غريبة



حاجة غريبة حاجة غريبة الدنيا لها طعم جديــــــــــــــــــــــــــد
حاجة غريبة انا حاسس إنّ ده يوم عيــــــــــــــــد
وأنا حاسة الدنيا هربانة ويانا فـ ليل كلّه سعـــــاده
ليها فرحة حلوة في عنية وحلاوتها سكرها زيـاده
أنت عارف ليــــه
قولي إنت ليـــــه
علشان احنا مع بعضينــا ولأول مره لوحدينــــــــا
ولا حدش بيبص علينـــا غير فرحة قلبنا وعنينــــا
حاجة غريبة الليل ده كلّه كان امبارح بيزيدني حرمان وأسيــــة
إتغير ليه .. إتغير ليه .. حتى سواده لوه ضيّ حنيّن في عنــــيّ
والنجمة دي أنا عارفاها وتمللي بسهر وياهــــــــا
بس الليلة بتلمع اكثر وبتندهلي وانا سامعاهــــــــا
اهي بتشاور اهي بتقرب انا دلوأتي ماشيه معاهــا
حاجة غريبة انت كمان انا شايفاك ماشي وياهـــــا
أنتِ عارف ليــــه
قول لي إنت ليــه
علشان احنا مع بعضينــا ولأول مره لوحدينــــــــا
ولا حدش بيبص علينـــا غير فرحة قلبنا وعنينــــا
حاجة غريبــــــة
حاجة غريبة .. السما بتغني .. انت سامعهـــــــــــا
ايوه سامعها .. بتغني مع فرحتي حبّــــــــــــــــــي
والموجه اللي هناك دي بترقــــــــــــــــــــــــــــص
ايوه شايفهـــــــا
دي بترقص على دقة قلبـــــــــــــــــــــــــــــــــــي
انت شايف .. انت سامع .. انت حاســـــــــــــــــس
احساس غريب قبل النهار ده ماجربتــــــــــــــوش
وشعور جميل عمري في حياتي ما عرفتــــــــوش
ايه اللي جرالنا احنا بنحلم ولا بنحلم .. كلمني قـول
لو كان ده حلم ياريتوا يطــــــــــــــــــــــــــــــــول
علشان نفضل نحلم كده على طــــــــــــــــــــــــول
والدنيا تفضل هربــــانة ويانا فـ ليل كلّه سعـــــاده
ليها فرحة حلوة في عنية وحلاوتها سكّرها زيـاده
أنت عارف ليــــه
أيوه عارف ليـــه
علشان احنا مع بعضينــا ولأول مره لوحدينــــــــا
ولا حدش بيبص علينـــا غير فرحة قلبنا وعنينــــا
حاجة غريبــــــة



Commenti